Haber

Afetlerde Sosyal Medya İletişim Merkezi Oldu, Amiral Twitter

Depremde hayatını kaybeden tüm bölge halkına Allah’tan rahmet, yakınlarına sabır ve dayanma gücü diliyorum. Afette yaralanan kardeşlerimize acil şifalar diler, bundan sonraki yaşamlarında güç ve kolaylıklar dilerim.

Depremin şiddetli hissedildiği Adıyaman ve Kahramanmaraş bölgelerinde Atlas Üniversitesi’ne yaptığım bir ziyaretten yeni döndüm.

Bölgede şu an kurtarma ekiplerinin çalışmalarını tamamladığı ancak olası sarsıntı risklerine karşı teyakkuz halinde olduğu bir süreç yaşanıyor ve yerini enkaz kaldırma ekiplerine bırakıyor. Afetten kurtulanlar inanç bölgelerine naklediliyor, ne kadar dindar oldukları tartışılsa da konteyner kentler, çadır kentler kuruluyor, AFAD, Kızılay, Ahbap, Müsiad, Türgev herkes sahada, yaraları sarılıyor.

Şimdi maksimum güçlendirme zamanı. Şimdi elinizi taşın altına koyma zamanı.

Hepimizin elimizden gelenin en iyisini yapabileceğimiz bir şey var. Müsait olanlar bölgeye gidip çocukların saçını okşayabilir, büyüklerle sohbet edebilir, çadır kurma ya da destek kamyonunu indirme işinden kurtulabilir, bölgeye gidemeyenler gıda kolisi, maddi yardım sağlayabilir. yardımı alabilecek durumda olmayanlar, mahallelerindeki bir afet kurtarma merkezinde gıda kolisi üretimine katkıda bulunabilirler. , dayanışma ve destek zamanı.

Sosyal Medya İrtibat Merkezi Oldu, Amiral Twitter

Depremin büyüklüğü ve yıkıcı etkisi tüm ülkeyi tedirgin etti. Yıkıcı depremin ardından tüm ülke, ne olduğunu öğrenmek için geleneksel medyanın yanı sıra sosyal medyaya akın etti. Özellikle deprem bölgesinde aile, akraba ve arkadaşları bulunanlar bilgi almak için her türlü iletişim ağına koştu.

Anında bilgi aktarımının baş döndürücü bir hızla gerçekleştiği sosyal medya mecralarını konvansiyonel medyanın yakalaması elbette mümkün olmadı. bir televizyon kanalının (Makyaj veya kuaföre ihtiyaç olmasa bile stüdyonun dekorunun ve ışıklandırmasının hazır olduğunu varsayarsak.)16:17’de yayına girmesi en az 1 saat sürerdi.

Sosyal medya kanalları, depremin ilk anlarından itibaren iletişimin merkezi oldu. Depremin hangi şehirlerde hissedildiği, büyüklüğü, yıkımlarla ilgili ilk bilgiler ve enkaz altından gelen ‘yardım’ çağrıları fotoğraf ve videolarla sosyal medya kanallarında duyuldu. Özellikle Twitter, dakikalar içinde bağlantı ve haber merkezi haline geldi.

İletişimsizlik yıkımın habercisiydi

Depremin ilk dakikalarında Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman’dan veri gelmezken, depremin merkezinin Kahramanmaraş olduğu ortaya çıktı. Bölgeden bilgi akışının olmaması bu şehirlerdeki büyük yıkımın habercisiydi; elektrikler kesildi, internet servis sağlayıcıları çalışamaz hale geldi.

Teknolojinin ve afetin el verdiği imkanlar dahilinde bölgeden gelen yardım ve temel ihtiyaç talepleri başta Twitter olmak üzere sosyal medyada hızla yayıldı. Beyin sarsıntısı gibi herhangi bir afet durumunda sosyal medyanın ve her türlü teknolojik bağlantının ne kadar gerekli ve hayati bir değer taşıdığı bir kez daha ortaya çıkmıştır.

İtfaiyeci yaklaşımı!

* Doğruluğundan %100 emin değilsek paylaşmayınız.

* Doğruluğundan %100 emin olsak bile, doğru düşünelim, dinamikler her zaman değişiyor.

* Olumsuz bir durumu paylaşacaksak iki değil 200 kere düşünelim: ‘Bu paylaşım afetzedeye ne kazandıracak?’Faydası yoksa paylaşmayalım.

Bugünlerde itfaiyeci yaklaşımını ele alalım. İtfaiyeci yaklaşımı nedir?

Ateş yanıyor, ateşi söndürebilir misin? Alevlerin gittikçe büyüdüğü bir ortamda, neden ateşin ateşten ayrıldığını merak ediyor musunuz? Önce ateşi söndür. O zaman nedenini araştırma zamanı.

Sosyal medya kanallarını acıyı büyütmek için değil dayanışma için kullanalım.

Deprem görüntülerini düşünmeden sosyal medyada paylaşmanın birçok handikapı var. Sarsıntılı bölge, yıkılan binalar ile ilgili enkaz görüntüleri duygusal müzik eşliğinde paylaşılıyor. Bu tür paylaşımlar sadece mağdurların travmasını artırmakla kalmıyor, aynı zamanda afet bölgesinden uzaktaki vatandaşların da travma yaşamasına neden oluyor. Mağdurun kendisini bir meta gibi görmesine, acısının bir tık, popülerlik aracı olarak kullanıldığını düşünmesine de neden olabilir. İşte nedeni:

– Felaketle ilgili duygusal müziklerle dramatik paylaşımlar yapılmamalı.

– Deprem bölgesindeki bir kişiyle sosyal medya üzerinden iletişime geçildiğinde korku ile değil teselli hissi verecek şekilde, muhtemelen sadece “seni anlıyorum” şeklinde konuşulmalıdır.

– Deprem Allah’tan bir ceza ise yorum yapanların açıklamaları paylaşılmamalıdır.

– Çocuklar ekrandaki deprem dehşetinden uzaklaştırılırken internet ortamına başıboş bırakılmamalı. Arka arkaya gelen görüntü tekliflerinde ekranlardan çok daha travmatik görüntülerle karşılaşabilirler.

Afet durumlarında Bağlantı teknolojilerini nasıl kullanmalıyız?

1- Teknik olarak yapılması gerekenler:

* Telefonların acil durum bildirimleri açık olmalıdır.

*İletişim için SMS ve online platformlar tercih edilmelidir.

*Telefon görüşmeleri mümkün olduğunca kısa tutulmalı ve enerji israfından kaçınılmalıdır.

*Cihazların konum bilgisi açık olmalı, sosyal medyadan bilgi gönderiyorsanız konum bildirimi ile gönderilmelidir.

2- Algısal anlamda şunlar yapılmalıdır:

*Bilgi almak için; Güvenilir kurumların hesapları, resmi kaynaklar, teyit ve doğrulama platformları takip edilmelidir.

Paylaşım yapılırken teyitli bilgiler bu halde paylaşılmalıdır.

* Teyit edilmemiş, kaynağı belirsiz, somut bilgilere dayanmayan bilgilerin yanlış olmayabileceği her zaman akılda tutulmalı ve bu tür içeriklere şüpheyle yaklaşılmalıdır.

* Manipülatif, aldatıcı ve yanıltıcı bilgilerin, geçersiz haberlerin ve kamuoyunda paniğe yol açacak içeriklerin yayılmasına araç olmaktan kaçının.

*Hassas içerik barındıran görseller paylaşılmamalıdır. Çok gerekli ise sansürsüz paylaşılmamalıdır.

*Sosyal medyanın en değerli handikaplarından biri yeterlilik kriteridir. Bir bahis hakkında açıklama yapan hesapların, konu ile ilgili uzmanlık ve bilgilere ulaşabilecek durumda olup olmadığına dikkat edilmelidir.

instagram

heyecan

Facebook

bağlantılı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gerçek ve kaliteli istanbul eskort bayanları
-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort